Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

261 resultaten, gefilterd op

Soort informatie: Servicebericht

  • Soort informatie

  • Serviceberichten

  • Verstoringen en onderhoud

  • Sorteren

  1. Update bericht: Dubbel afgeboekte zekerheid DMS aangiften

    10-07-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Zoals eerder gecommuniceerd kan het voorkomen dat door een technisch probleem in DMS een aantal van uw aangiften dubbel zijn (is) belast. Dit doet zich voor bij aangiften die voor 20 april jl. de status...

  2. Update bericht: Dubbel afgeboekte zekerheid DMS aangiften

    03-07-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Zoals eerder gecommuniceerd kan het voorkomen dat door een technisch probleem in DMS een aantal van uw aangiften dubbel zijn (is) belast. Dit doet zich voor bij aangiften die voor 20 april jl. de status...

  3. Vanaf september: specificatie Mededeling afloop betalingstermijn (MAB)

    27-06-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Doet u douaneaangifte? Dan krijgt u geen Overzicht gedane aangifte (OGA) meer. Hierdoor kunt u minder goed controleren of er verschillen zijn tussen onze administratie en die van u. Om dit probleem op te lossen,...

  4. Verstoringen: douanesystemen DMS, AGS en NCTS minder goed toegankelijk

    19-06-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Door verstoringen zijn de douanesystemen DMS, AGS en NCTS de afgelopen tijd niet altijd beschikbaar geweest. Wij realiseren ons de impact die hierdoor veroorzaakt wordt voor uw productie- en logistieke processen. Graag willen wij u...

  5. Donderdag 13 juni aangepaste openingstijden NHD

    12-06-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Vanwege een gezamenlijke training is de Nationale Helpdesk Douane op donderdag 13 geopend tot 12:30. Indien u een probleem ervaart in één van de Douane systemen of u krijgt op uw ingestuurde aangiften géén berichten...

  6. FYSIEKE CONTROLE DMS AANGIFTE

    04-06-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Heeft u op 4 juni tussen 12:52 en 14:36 een DMS-aangifte ingediend en is deze in de fysieke controle gevallen. Dan is dit mogelijk onterecht geweest. U hoeft geen contact met ons op te nemen....

  7. Informatie n.a.v. Storing DMS 28-05

    29-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    De Nationale Helpdesk Douane (NHD) krijgt veel verzoeken voor het her-verzenden van (retour)berichten. Naar onderzoek blijkt dat bij de Douane alle berichten zijn verzonden én afgeleverd. Wij adviseren u daarom éérst contact op te nemen...

  8. Update bericht: Dubbel afgeboekte zekerheid DMS aangiften

    29-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Zoals eerder gecommuniceerd kan het voorkomen dat door een technisch probleem in DMS een aantal van uw aangiften dubbel zijn (is) belast. Dit doet zich voor bij aangiften die voor 20 april jl. de status...

  9. Storing HTG verholpen

    18-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Er is vandaag 18-05-2024 vanaf 09:00 uur een storing geweest op de HTG (Handels en Transport Gateway).Hierdoor werden ingezonden berichten niet verwerkt.Deze storing is verholpen het berichten verkeer is hersteld en ingezonden berichten worden weer...

  10. Dubbel afgeboekte zekerheid DMS aangiften

    17-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Door een technisch probleem in DMS kan het voorkomen dat de ontstane douaneschuld op uw ingediende aangifte dubbel van uw zekerheid is afgeboekt. Dit kan zich voordoen bij een beperkt aantal aangiften die voor 20...

  11. Extra validatie TSR bericht

    14-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Op dinsdag 21-05-2024 wordt voor het proces Binnenbrengen ICS2 een extra validatie geïmplementeerd bij de verwerking van het TSR bericht (Temporary Storage Re-use). Met deze extra validatie zal gecontroleerd worden of het MRN van de...

  12. Berichtverwerking na onbeschikbaarheid van DMS

    13-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Als de Douane na geplande of ongeplande downtime de berichten stroom weer activeert, verwerken wij eerst de aangiften die nog in de wachtrij staan. Bij aangiften met meer dan 50 artikelregels verwerken wij deze na...

  13. (tijdelijke) link inloggen CBAM portaal

    07-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Momenteel is er wegens een storing geen berichtenverkeer mogelijk op deze url : https://cbam.ec.europa.eu/declarant U kunt tijdelijk deze URL gebruiken ; https://cbam.ec.europa.eu/declarant/#/home Excuses voor het ongemak.

  14. Herinnering Aangepaste openingstijden rondom Hemelvaart

    07-05-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Op donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag) én vrijdag 10 mei is de Nationale Helpdesk Douane gesloten. Voor het melden van een storing in één van de Douane systemen kunt u onze stand-by dienst bereiken via het...

  15. Aangepaste openingstijden rondom Hemelvaart

    30-04-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Op donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag) én vrijdag 10 mei is de Nationale Helpdesk Douane gesloten. Voor het melden van een storing in één van de Douane systemen kunt u onze stand-by dienst bereiken via het...

  16. DMS: Grote aangiften worden vertraagd verwerkt

    22-04-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Op dit moment worden DMS aangiften met meer dan 50 artikelen vertraagd verwerkt. Om overbelasting van het systeem te voorkomen. Indien uw zending spoed heeft is het advies om uw aangifte(n) op te splitsen in...

  17. Update: Nasleep DMS storing 9 april

    10-04-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Alle aangiften zijn inmiddels verwerkt. Indien u nog géén retourbericht heeft ontvangen op uw reeds ingestuurde aangifte, dan is het advies deze opnieuw in te sturen onder hetzelfde referentienummer (LRN). We hopen u hiermee voldoende...

  18. Nasleep DMS storing 9 april

    10-04-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Helaas zijn nog niet alle aangiften, welke zijn ingestuurd gedurende de storing, verwerkt. Op dit moment wordt onderzocht of deze alsnog verwerkt kunnen worden door DMS. Wij houden u middels deze serviceberichten op de hoogte...

  19. Publicatie Externe Release Kalender

    27-03-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Met de Externe Releasekalender (ERK) informeren we het bedrijfsleven en de softwareontwikkelaars over ontwikkelingen voor de komende jaren. Deze ERK bevat de onderstaande ontwikkelingen: In de ERK vindt u per Douaneproces de geplande ontwikkelingen met...

  20. Update! Verstoring diverse goederencodes DMS/AGS.

    12-03-2024 -
    Servicebericht
     - 

    De problemen omtrent de diverse goederencodes die u gebruikt bij de aangifte DMS/AGS zijn opgelost.

  21. Verstoring diverse goederencodes DMS/AGS.

    11-03-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Op dit moment zijn er problemen met diverse goederencodes die u normaliter gebruikt in uw aangifte. Hierdoor kan het zijn dat uw aangifte niet doorloopt in ons douane systeem en de retour berichten uitblijven. Is...

  22. Update Onderhoud Spoedbetalingen

    23-02-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Het onderhoud wat betreft de verwerking van de spoedbetalingen wat plaats zou vinden op 23 februari van 12:00 uur tot 17:00 uur is t.n.o. uitgesteld. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  23. Onderhoud spoedbetalingen

    22-02-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Op 23 februari van 12:00 uur tot 17:00 uur worden er géén spoedbetalingen verwerkt, vanwege onderhoud in de Douane systemen. Indien u nog een betaling wenst te doen, doe dit ruim op tijd. We hopen...

  24. Verstoring spoedbetalingen opgelost

    20-02-2024 -
    Servicebericht
     - 

    De verstoring is opgelost. Dit betekent dat de (spoedbetalingen) weer bij ons binnenkomen. U kunt weer gebruik maken van onze betaaldiensten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

  25. Verstoring spoedbetaling

    20-02-2024 -
    Servicebericht
     - 

    Door een verstoring worden er op dit moment geen spoedbetalingen aangeleverd aan de Douane. De betalingen met juiste referentienummer op het reguliere bankrekeningnummer worden op dit moment wel verwerkt. Er wordt gewerkt aan een oplossing....