Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer

273 resultaten, gefilterd op

Soort informatie: Servicebericht

  • Soort informatie

  • Serviceberichten

  • Verstoringen en onderhoud

  • Sorteren

  1. Actie gevraagd n.a.v. de storing in AGS (01.02.2022)

    01-02-2022 -
    Servicebericht
     - 

    Vandaag, 01.02.2022, is er een storing geweest in AGS.Indien u geen retourbericht heeft ontvangen op uw aangifte, welke u gedurende deze storing heeft ingestuurd, is ons advies deze nogmaals in te sturen. LET OP!Gebruik hierbij...

  2. Herstelactie: Binnenbrengen en Uitgaan in/ uit de EU (Single Window)

    31-01-2022 -
    Servicebericht
     - 

    Uit onderzoek is gebleken dat na het Douaneonderhoud op zaterdag 29-01-2022 een groot aantal berichten (ENS, NOA, etc) door het Douanesysteem ten onrechte zijn afgekeurd op het vermelden van onjuiste EORI nummers. Het gaat om...

  3. Wijziging TLS 1.2 naar TLS 1.3 voor MSA koppelvlak

    17-01-2022 -
    Servicebericht
     - 

    De HTG MSA maakt gebruik van Transport Layer Security (TLS) versie 1.2 voor de communicatie met aangevers. Dat staat ook in het document “Koppelvlakbeschrijving HTG SMTP-MSA en POP3, versie 1.1”. Het Nationaal Cyber Security Centrum...

  4. AGS aangiften met kantoor 144 mogen alleen van het aangifte type Y zijn.

    01-12-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Met ingang van 01-12-2021 moeten alle AGS aangiftes die gedaan worden op kantoor 144 een Y aangifte zijn, andere aangifte types worden afgewezen met een foutmelding.

  5. AGS invoer, controle op land van bestemming.

    16-11-2021 -
    Servicebericht
     - 
  6. *Update* Probleem met afkeuring vooraf (onvolledige) aangifte (D en E) in AGS (CVB)

    06-10-2021 -
    Servicebericht
     - 

    *Update 7-10* Het probleem voor onderstaande situatie is opgelost. ********************************************************* Op dit moment worden vooraf (onvolledige) aangifte (D en E) met de Summiere aangifte/Voorafgaand Document (PreviousDocument) (X 705) in AGS automatisch na een aantal uur...

  7. NHD beperkt bereikbaar ivm telefonische storing

    04-10-2021 -
    Servicebericht
     - 

    I.v.m. een  storing is de NHD op dit moment telefonisch beperkt bereikbaar, aan een oplossing wordt gewerkt onze excuses voor het ongemak.

  8. problemen full download DTV (tarief informatie)

    24-09-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Er zijn problemen met het aanmaken van de full download van DTV (tarief informatie)  , sinds 11 september ontbreekt een deel van de maatregelen in de download. Er wordt gewerkt aan een oplossing , het...

  9. Uitvoeraangiften met nieuwe dual use bescheiden lopen niet door

    09-09-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Er zijn op dit moment problemen met uitvoeraangiften, waarbij de volgende nieuwe bescheiden gebruikt worden: X060 X061 X062 X063 X064 X065 X066 X067 X068 X070 X071 X072 Deze aangiften lopen op het moment niet door....

  10. NHD: Aangepaste openingstijden per 9 september

    08-09-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Wegens omstandigheden hanteert de Nationale Helpdesk Douane aangepaste openingstijden per 9 september tot nader bericht. We zijn gedurende deze periode zowel telefonisch als per e-mail te bereiken van 08:00 uur t/m 16:00 uur. Excuses voor...

  11. Korte storing BTW-nummers in AGS

    31-08-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Er heeft zich vandaag tussen 12:17 en 12:27 een korte storing voorgedaan in ons systeem. Deze storing had betrekking op het, onterecht, uittrekken van BTW op AGS aangiftenOFHet systeem wees de AGS aangifte af met...

  12. Douane Handel en Transport Gateway: Vervangen PKI-overheidscertificaten voor het SMTP-MSA/POP3 koppelvlak

    19-08-2021 -
    Servicebericht
     - 

    De Douane vervangt in september 2021 voor de Handel en Transport Gateway de publieke PKI-overheidscertificaten voor het SMTP-MSA/POP3 koppelvlak, in de Bedrijven Test Omgeving (BTO) en in de productieomgeving. De PKI-certificaten worden vervangen omdat de...

  13. NHD: Telefonisch weer bereikbaar

    04-08-2021 -
    Servicebericht
     - 

    De technische problemen m.b.t. de telefonische bereikbaarheid zijn opgelost.

  14. NHD: wegens technische problemen slecht bereikbaar

    04-08-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens netwerkproblemen slecht bereikbaar. We doen ons best dit probleem z.s.m op te lossen. Excuses voor het ongemak.

  15. NHD: Aangepaste openingstijden verlengd

    03-08-2021 -
    Servicebericht
     - 

    UPDATE 03.08.2021:De aangepaste openingstijden van de Nationale Helpdesk Douane (NHD) worden verlengdt/m vrijdag 27 augustus. We zijn gedurende deze periode zowel telefonisch als per e-mail te bereiken van08:00 uur t/m 16:00 uur. Excuses voor het...

  16. NHD: Telefonisch weer bereikbaar

    23-07-2021 -
    Servicebericht
     - 

    De technische problemen m.b.t. telefonische bereikbaarheid zijn opgelost.

  17. NHD: Telefonisch niet bereikbaar

    22-07-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens een technische storing, telefonisch niet bereikbaar. Heeft u een dringende vraag? Dan is ons advies deze voor nu te mailen naar: nhd.apeldoorn@douane.nl. We werken aan een...

  18. NHD: Aangepaste openingstijden van 19 juli t/m 6 augustus

    15-07-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Wegens omstandigheden hanteert de Nationale Helpdesk Douane aangepaste openingstijden voor de periode van maandag 19 juli t/m vrijdag 6 augustus. We zijn gedurende deze periode te bereiken van 08:00 uur tot 16:00 uur. We hopen...

  19. NHD: Aangepaste openingstijden op woensdag 14 juli

    12-07-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Wegens omstandigheden hanteert de Nationale Helpdesk Douane woensdag 14 juli aangepaste openingstijden. We zijn deze dag geopend van 08:00 tot 16:00 uur. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  20. DECO: aangifte doen voor 01-07-2021 niet mogelijk

    29-06-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Per 1 juli kunt u aangifte doen voor Douane e-commerce (DECO). Berichten die u instuurt voor 1 juli zullen niet worden verwerkt. U krijgt een foutmelding te zien.

  21. Nieuwe versie EBTI vanaf 17 juni 2021

    17-06-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Vier dagen eerder dan voorzien gaat op 17 juni 2021 de nieuwe versie van het EBTI-portaal (EBTI-STP 1.3.1.) live. Deze nieuwe versie bevat functionele verbeteringen.

  22. Nieuwe release EU Trader Portal en CDMS

    17-06-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Op 16 juni is release v1.26 van CDS (EU Trader Portal & CDMS) succesvol geïmplementeerd. Deze release bevat veel functionele verbeteringen voor de bedrijven die werken met het EU TP en voor douanemedewerkers die werken...

  23. NHD is weer bereikbaar

    08-06-2021 -
    Servicebericht
     - 

    De Nationale Helpdesk Douane is weer bereikbaar. De netwerk storing is opgelost. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  24. NHD beperkt bereikbaar

    08-06-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens een netwerk storing beperkt bereikbaar. Het kan wat langer duren voordat u geholpen wordt. Excuses voor het ongemak.

  25. NHD wegens storing niet bereikbaar

    08-06-2021 -
    Servicebericht
     - 

    Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens een netwerk storing niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing en hopen u zo spoedig mogelijk weer van dienst te kunnen zijn.