273 resultaten, gefilterd op
-
Actie gevraagd n.a.v. de storing in AGS (01.02.2022)
01-02-2022 -Vandaag, 01.02.2022, is er een storing geweest in AGS.Indien u geen retourbericht heeft ontvangen op uw aangifte, welke u gedurende deze storing heeft ingestuurd, is ons advies deze nogmaals in te sturen. LET OP!Gebruik hierbij...
-
Herstelactie: Binnenbrengen en Uitgaan in/ uit de EU (Single Window)
31-01-2022 -Uit onderzoek is gebleken dat na het Douaneonderhoud op zaterdag 29-01-2022 een groot aantal berichten (ENS, NOA, etc) door het Douanesysteem ten onrechte zijn afgekeurd op het vermelden van onjuiste EORI nummers. Het gaat om...
-
Wijziging TLS 1.2 naar TLS 1.3 voor MSA koppelvlak
17-01-2022 -De HTG MSA maakt gebruik van Transport Layer Security (TLS) versie 1.2 voor de communicatie met aangevers. Dat staat ook in het document “Koppelvlakbeschrijving HTG SMTP-MSA en POP3, versie 1.1”. Het Nationaal Cyber Security Centrum...
-
AGS aangiften met kantoor 144 mogen alleen van het aangifte type Y zijn.
01-12-2021 -Met ingang van 01-12-2021 moeten alle AGS aangiftes die gedaan worden op kantoor 144 een Y aangifte zijn, andere aangifte types worden afgewezen met een foutmelding.
-
AGS invoer, controle op land van bestemming.
16-11-2021 - -
*Update* Probleem met afkeuring vooraf (onvolledige) aangifte (D en E) in AGS (CVB)
06-10-2021 -*Update 7-10* Het probleem voor onderstaande situatie is opgelost. ********************************************************* Op dit moment worden vooraf (onvolledige) aangifte (D en E) met de Summiere aangifte/Voorafgaand Document (PreviousDocument) (X 705) in AGS automatisch na een aantal uur...
-
NHD beperkt bereikbaar ivm telefonische storing
04-10-2021 -I.v.m. een storing is de NHD op dit moment telefonisch beperkt bereikbaar, aan een oplossing wordt gewerkt onze excuses voor het ongemak.
-
problemen full download DTV (tarief informatie)
24-09-2021 -Er zijn problemen met het aanmaken van de full download van DTV (tarief informatie) , sinds 11 september ontbreekt een deel van de maatregelen in de download. Er wordt gewerkt aan een oplossing , het...
-
Uitvoeraangiften met nieuwe dual use bescheiden lopen niet door
09-09-2021 -Er zijn op dit moment problemen met uitvoeraangiften, waarbij de volgende nieuwe bescheiden gebruikt worden: X060 X061 X062 X063 X064 X065 X066 X067 X068 X070 X071 X072 Deze aangiften lopen op het moment niet door....
-
NHD: Aangepaste openingstijden per 9 september
08-09-2021 -Wegens omstandigheden hanteert de Nationale Helpdesk Douane aangepaste openingstijden per 9 september tot nader bericht. We zijn gedurende deze periode zowel telefonisch als per e-mail te bereiken van 08:00 uur t/m 16:00 uur. Excuses voor...
-
Korte storing BTW-nummers in AGS
31-08-2021 -Er heeft zich vandaag tussen 12:17 en 12:27 een korte storing voorgedaan in ons systeem. Deze storing had betrekking op het, onterecht, uittrekken van BTW op AGS aangiftenOFHet systeem wees de AGS aangifte af met...
-
Douane Handel en Transport Gateway: Vervangen PKI-overheidscertificaten voor het SMTP-MSA/POP3 koppelvlak
19-08-2021 -De Douane vervangt in september 2021 voor de Handel en Transport Gateway de publieke PKI-overheidscertificaten voor het SMTP-MSA/POP3 koppelvlak, in de Bedrijven Test Omgeving (BTO) en in de productieomgeving. De PKI-certificaten worden vervangen omdat de...
-
NHD: Telefonisch weer bereikbaar
04-08-2021 -De technische problemen m.b.t. de telefonische bereikbaarheid zijn opgelost.
-
NHD: wegens technische problemen slecht bereikbaar
04-08-2021 -Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens netwerkproblemen slecht bereikbaar. We doen ons best dit probleem z.s.m op te lossen. Excuses voor het ongemak.
-
NHD: Aangepaste openingstijden verlengd
03-08-2021 -UPDATE 03.08.2021:De aangepaste openingstijden van de Nationale Helpdesk Douane (NHD) worden verlengdt/m vrijdag 27 augustus. We zijn gedurende deze periode zowel telefonisch als per e-mail te bereiken van08:00 uur t/m 16:00 uur. Excuses voor het...
-
NHD: Telefonisch weer bereikbaar
23-07-2021 -De technische problemen m.b.t. telefonische bereikbaarheid zijn opgelost.
-
NHD: Telefonisch niet bereikbaar
22-07-2021 -Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens een technische storing, telefonisch niet bereikbaar. Heeft u een dringende vraag? Dan is ons advies deze voor nu te mailen naar: nhd.apeldoorn@douane.nl. We werken aan een...
-
NHD: Aangepaste openingstijden van 19 juli t/m 6 augustus
15-07-2021 -Wegens omstandigheden hanteert de Nationale Helpdesk Douane aangepaste openingstijden voor de periode van maandag 19 juli t/m vrijdag 6 augustus. We zijn gedurende deze periode te bereiken van 08:00 uur tot 16:00 uur. We hopen...
-
NHD: Aangepaste openingstijden op woensdag 14 juli
12-07-2021 -Wegens omstandigheden hanteert de Nationale Helpdesk Douane woensdag 14 juli aangepaste openingstijden. We zijn deze dag geopend van 08:00 tot 16:00 uur. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-
DECO: aangifte doen voor 01-07-2021 niet mogelijk
29-06-2021 -Per 1 juli kunt u aangifte doen voor Douane e-commerce (DECO). Berichten die u instuurt voor 1 juli zullen niet worden verwerkt. U krijgt een foutmelding te zien.
-
Nieuwe versie EBTI vanaf 17 juni 2021
17-06-2021 -Vier dagen eerder dan voorzien gaat op 17 juni 2021 de nieuwe versie van het EBTI-portaal (EBTI-STP 1.3.1.) live. Deze nieuwe versie bevat functionele verbeteringen.
-
Nieuwe release EU Trader Portal en CDMS
17-06-2021 -Op 16 juni is release v1.26 van CDS (EU Trader Portal & CDMS) succesvol geïmplementeerd. Deze release bevat veel functionele verbeteringen voor de bedrijven die werken met het EU TP en voor douanemedewerkers die werken...
-
NHD is weer bereikbaar
08-06-2021 -De Nationale Helpdesk Douane is weer bereikbaar. De netwerk storing is opgelost. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-
NHD beperkt bereikbaar
08-06-2021 -Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens een netwerk storing beperkt bereikbaar. Het kan wat langer duren voordat u geholpen wordt. Excuses voor het ongemak.
-
NHD wegens storing niet bereikbaar
08-06-2021 -Op dit moment is de Nationale Helpdesk Douane wegens een netwerk storing niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing en hopen u zo spoedig mogelijk weer van dienst te kunnen zijn.