Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer

Nieuws

  1. Beschikbaarheid Koerslijsten (Opgelost)

    Onderstaand probleem is opgelost.De lijst met wisselkoersen is weer volledig en actueel. Momenteel zijn de koersen die via de Financial Times worden opgehaald nog niet zichtbaar voor de maand november op kennisbank.douane.nl.De oorzaak is een...

    Categorie
  2. Storing EU Trader Portal – ACE en CVA vergunningen niet zichtbaar

    Op dit moment is er een storing in het EU Trader Portal, waardoor de vergunningen ACE en CVA niet zichtbaar worden weergegeven. Wij zijn hiervan op de hoogte en er wordt gewerkt aan een oplossing. https://nh.douane.nl/wp-content/uploads/2025/10/Handleiding-.docx Tot die tijd kunt u gebruikmaken van de bijgevoegde workaround. Let op: De workaround werkt alleen indien u eerder een wijzigingsverzoek heeft ingediend voor uw vergunning. Excuses voor het...

    Categorieën
  3. Beschikbaarheid Koerslijsten

    Momenteel zijn de koersen die via de Financial Times worden opgehaald nog niet zichtbaar voor de maand november op kennisbank.douane.nl. De oorzaak is een storing bij de Financial Times, waardoor wij de koersen voor november nog niet volledig hebben...

    Categorie
  4. 29 oktober 2025: aangifte invoer fytosanitaire goederen verandert

    Servicebericht
     - 

    Op 29 oktober 2025 verandert voor fytosanitaire goederen het proces aangifte ten invoer bij de Douane. Vanaf die datum worden alle gegevens en onderliggende bescheiden voor fytosanitaire aangiften opgenomen in Taxation and Customs Union (TARIC),...

    Categorie
  5. Nieuwe Externe Releasekalender (ERK)

    Release-informatie
    Servicebericht
     - 

    Er is zojuist een nieuwe versie van de Externe Releasekalender Douane (ERK) gepubliceerd. De nieuwe versie kunt u hier vinden.

    Categorie
  6. BTO: DMS onderhoud op 22 oktober

    Servicebericht
     - 

    Op woensdag 22 oktober as. zal er onderhoud plaatsvinden op DMS. Het onderhoud start vroeg in de ochtend en zal rond 13.00 uur afgerond zijn. Het onderhoud duurt langer dan u van ons gewend bent,...

    Categorie
  7. Update: Verwerking aangiften regeling 61 10 tijdelijk verstoord in DMS

    Dit bericht is een update op het eerder gepubliceerde servicebericht over regeling 61 10. Inmiddels is duidelijk geworden dat het probleem niet wordt veroorzaakt door regeling 61 10 zelf, maar zich voordoet bij bepaalde schorsingsregelingen,...

    Categorie
  8. Update: Verstoring telefonie en e-mail

    De technische verstoring is opgelost. Wij zijn zowel per e-mail als telefonisch weer bereikbaar.

    Categorie
  9. Verstoring: telefonie en e-mail

    Servicebericht
     - 

    Door een verstoring zijn de Nationale Helpdesk Douane en het Douane Contact Center op dit moment telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. De berichtenstroom voor de aangiftesystemen functioneert zoals gebruikelijk. Er wordt gewerkt aan een...

    Categorie
  10. Let op: oplichting via telefoon (spoofing)

    Wij krijgen signalen dat er vandaag 'spoofing' (oplichter doet zich telefonisch voor als betrouwbare bron) wordt gepleegd uit naam van de Douane. Dit betekent dat u veelvuldig gebeld kan worden, maar dat wij niet de...

    Categorie