30-09-2025 -
Excuses we zijn nog steeds bezig met het inventariseren van de berichten die tijdens de storing van NCTS nog niet verwerkt zijn. We verwachten om 14 uur in beeld te hebben welke berichten het betreft...
30-09-2025 -
Excuses we zijn nog steeds bezig met het inventariseren van de berichten die tijdens de storing van NCTS nog niet verwerkt zijn. We verwachten om 14 uur in beeld te hebben welke berichten het betreft...
30-09-2025 -
Door een verstoring is de Nationale Helpdesk Douane en het Douane Contact Center op dit moment telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak.
30-09-2025 -
We zijn nog steeds bezig met het inventariseren van de berichten die tijdens de storing van NCTS nog niet verwerkt zijn. We verwachten om 12 uur in beeld te hebben welke berichten het betreft en...
25-09-2025 -
Vandaag vindt er spoedonderhoud plaats op een gekoppeld systeem waar DMS en DECO gebruik van maken. Het onderhoud zal ongeveer om 10 uur starten. Zodra het onderhoud is afgerond zullen we dat melden op deze...
23-09-2025 -
De manier waarop bedrijven en softwareontwikkelaars de Douane Codeboeken raadplegen gaat veranderen. De codeboeken zullen vanaf 1 oktober 2025 raadpleegbaar zijn via een nieuwe website: kennisbank.douane.nl Voor de Codeboeken is geprobeerd de wijzigingen te beperken,...
22-09-2025 -
Op woensdag 24 september zal er onderhoud plaatsvinden op de infrastructuur. Hier zal het berichtenverkeer van DMS en DECO last van krijgen. Het onderhoud staat gepland van 09.00 uur tot 13.00 uur. Onze excuses voor...
15-09-2025 -
Het berichtenverkeer binnen het Single Window-proces is weer volledig operationeel.
09-09-2025 -
Vanwege een jaarlijks afdelingsuitje is de Nationale Helpdesk Douane op dinsdag 9 september gesloten vanaf 14:00. Indien u een prio-1 storing wilt melden, kunt u uw nummer achter laten op ons reguliere telefoonnummer. Een collega...
04-09-2025 -
Vanwege een jaarlijks afdelingsuitje is de Nationale Helpdesk Douane op dinsdag 9 september gesloten vanaf 14:00. Indien u een prio-1 storing wilt melden, kunt u uw nummer achter laten op ons reguliere telefoonnummer. Een collega...
01-09-2025 -
De verstoring is opgelost. Dit betekent dat de (spoed)betalingen weer bij ons verwerkt worden. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.