07-10-2025 -
De technische verstoring is opgelost. Wij zijn zowel per e-mail als telefonisch weer bereikbaar.
07-10-2025 -
De technische verstoring is opgelost. Wij zijn zowel per e-mail als telefonisch weer bereikbaar.
07-10-2025 -
Door een verstoring zijn de Nationale Helpdesk Douane en het Douane Contact Center op dit moment telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. De berichtenstroom voor de aangiftesystemen functioneert zoals gebruikelijk. Er wordt gewerkt aan een...
06-10-2025 -
Wij krijgen signalen dat er vandaag 'spoofing' (oplichter doet zich telefonisch voor als betrouwbare bron) wordt gepleegd uit naam van de Douane. Dit betekent dat u veelvuldig gebeld kan worden, maar dat wij niet de...
03-10-2025 -
Het is na de installatie van NCTS nog niet gelukt deze 100% werkend te krijgen op de BTO. Wij doen ons uiterste best om NCTS vandaag weer operationeel te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.
03-10-2025 -
We willen graag erkennen dat het recente gebruik van het Proof of Union Status (PoUS)-systeem af en toe uitdagingen heeft opgeleverd voor zowel de backoffice als het Trader Portal. Zoals eerder gecommuniceerd, zijn er na...
01-10-2025 -
Wij zijn op dit moment nog steeds bezig met het herinjecteren van de berichten die tijdens de verstoring niet bij u zijn afgeleverd. Helaas kost dit meer tijd dan verwacht. U kunt in de tussentijd...
01-10-2025 -
Morgenochtend, 2 oktober, wordt er een update van NCTS geïmplementeerd op de BTO. Dit is een technische update, de aanpassingen zijn intern gericht en hebben geen invloed of aanpassing op de bestaande berichten. De update...
01-10-2025 -
Brengt u goederen van buiten de EU naar het douanegebied van de Unie? Dan hebt u te maken met het Import Control System 2 (ICS2), het nieuwe aangiftesysteem voor het proces Binnenbrengen. Vanaf 1 december...
30-09-2025 -
Op dit moment zijn wij druk bezig met het herinjecteren van de berichten die tijdens de verstoring niet door u zijn ontvangen. Helaas neemt dit meer tijd in beslag dan verwacht.Wij verwachten u morgenochtend van...
30-09-2025 -
De technische verstoring is opgelost. De Nationale Helpdesk Douane en het Douane Contact Center zijn zowel per e-mail als telefonisch weer bereikbaar.